Monday, September 20, 2010

RAYA DENGAN KANCIL 2


Setelah selesai semua yang ditunggu sampai dan berkumpul di KL Sentral, gua selaku ketua trip tanya juga ke mana hala tuju nak Kg Pandan, kampung paling legend dalam bandaraya KL.

"Kancil, mana jalan nak pegi rumah lu nih?" Tanya Ezz.

Kancil sengih. "Lu tau jalan pegi Tesco Ampang tak?" Nak gak mention Tesco!

Ezz angguk. "Laa situ je ke?"

Pantas Kancil menggeleng. "Eh takkk. Lu bawak je gua sampai sana, nanti gua tunjuk ke Kg Pandan." Kata Kancil konfiden menggayakan sengih.. "ik ik ik" gaya itu mcm sikit lebih kurang.

Apa faker tak ingat jalan balik rumah nih? Gua dah kira-kira memang nak tinggalkan Kancil terkontang-kanting kat KL Sentral nih. Brader MidValley punya kepala dah nak jatuh nih, Hero Tamil gua nampak dah keluar hulu parang. Silap hari bulan memang kena penggal juga kepala Kancil ni. Memang gua tak boleh terima tak tau jalan balik rumah sendiri.

"Kita raya Tesco jela Kancil!" Brader Helmet bersuara ultimate. Kah kah kah! Apa faker raya kat Tesco?? Oh lupa. Tesco ada abang. Apa faker raya-raya ni abang tak cuti??

Kancil macam biasa, "Sii… sii… siii… siii… siiiottt je." Disambut dengan gelak gua yang tak leh ditahan-tahan.

*****

Akhirnya sampai juga gua di perkarangan Kg Pandan, kampung paling legend di KL.

Err. Masa dalam kereta waktu perjalanan ke Kg Pandan, Brader MidValley ada kata dengan gua. "Gua rasa neves nak jumpa mentua gua. Agak-agak lu depa boleh terima gua tak? Gua takut kena rijek la." Gua tersenyum je. Pepandailah ambil hati mentua ye tak? Dah amek hati Kancil, sekaranglah time nak ambil hati mentua, terutamanya Pakcik Zlatan Ibrahimovic.

Waktu berjalan ramai-ramai masuk flat Kg Pandan, gua nampak motor paling legend kat ukm! Takde motor lagi legend daripada motor tuh. WQE 186! Memang taraf Harley Davidson je motor tuh. Lalu sebelah Duccarthy pun boleh tinggal 10 tiang, celah gigi. Apa cerita? Gila tak gila? Duk ukm kalau tak kenal moto legend, baik naik beskal jelah.

Kami jalan kaki lagi. Nampak motor paling legend kat Kg Pandan pulak. Motor LC warna hitam. Wow. Sempat juga kami ambil gambar beramai-ramai dengan motor legend tuh. Macam-macam pose ada, tunjuk peace, muncung, sengih, angkat kening. Keh keh keh. Pastu nanti gua nak cuci gambar tuh, pos kat majalah Mangga. Caption gambar tuh "Kancil dan rakan-rakan." Lagi pun gua bukan apa. Nak buat ibadah untuk Kancil, Kancil kan tengah patah hati dengan Awek Uniform Pink.

Lagi jalan terus masuk flat. Kali ni Kancil mengetuai rombongan Makcik Kiah ke rumah dia.

bersambung…

No comments: