Thursday, September 9, 2010

Etika Pemakaian & Tatasusila Beraya @ kg Pandan

sepanjang sebulan kami membawa diri ke arah kebaikan yang lagi penuh barakah,sudah tiba masanya kami, meneruskan kembali perjuangan meluaskan pengaruh Ayahanda kancil di seluruh blogosfera ini.ha-ha.

Jadi,sepanjang bulan ramadhan ini,pembahan-pembahan yang tegar telahpun berbincang tentang aktiviti yang amat sesuai dilakukan sempena hari raya aidifitri ini.ya,kami bercadang untuk TERJAH rumah ayahanda.

di mana? kampung pandan,of course.hi hi.

baik.sepertimana hari konvokesyen yang lepas,kalau mahu beraya rumah ayahanda pun mestila ada etika pemakaian dan tatasusila yang harus diikuti.kalau tak patuh,haa..memang belum true lagi kamu-kamu ni.

berikut adalah senarai yang harus dilakukan :

pakaian :

a.ala,yang ni kita tukar la sikit.raya beb.baju melayu pun ok.tapi nak lagi afdal,pakaila baju BATIK.

b.lanyard kolej?alaa..apa ingat ni UKM?tak payah dah tu.tapi kalau nak beraya rumah dengan naik motor pastikan ada 3 lock.

c.seluar,kasut..ala.yang tu tengok balik etika konvo.jangan pulak pakai selipar Bowling,sedih ayahanda nanti.

kesimpulan,hari raya secara umunya pakailah baju raya yang baru-baru.yang khususnya,ikutla perkara di atas tadi. hi hi.


TATASUSILA

a.sebelum nak datang beraya,pastikan anda puasa McD dulu.takut muak pulak kena jamu McD.marah ayahanda nanti.

b.praktis makan tempe.boeh jadi burger tempe akan dihidangkan di rumah,sebagai prototype untuk menu baru di McD.

c. bagi salam kat tuan rumah dulu,dan diWAJIBkan SENGIH.

d.bersalaman dengan adik beradik ayahanda.haaa..time ni la nak kena abang dgn adik dia kan kan kan?jangan lupa SENGIH jugak.

e.kalau nak beransur pulang tu,salam semua,dan setelah 2-3 tapak berjalan keluar dari rumah,berpaling,dan SENGIH.ini tanda kita berterima kasih atas layan tuan rumah kepada kita.

sekian sahajalah etika pemakaian & tatasusila yang harus kita praktikan dari sekarang lagi.oh,bila open house tu?hmm.keluarga bahan akan umumkan nanti.tunggguuu...

wassalam & selamat beramal. hek hek.

4 comments:

Lann Shaukani said...

HAHAHAA! Masa nak balik kening kena angkat! Barulah lengkap raya kita semua.

mira zin said...

oh.lupa part angkat kening.*note taken*

shahrin yusof said...

memang mintak pukul kena sorg2 ni....

minx said...

hey burger tempe tu nk kene pattern kan...