Friday, December 31, 2010

tesco, bukan jenama cap ayam

tadi gua bukak akaun twitter, tengok-tengok ada tweet daripada mohd ariff berbunyi ini macam :

"baru dapat tahu tadi, ada surat from tesco untuk ishak" sikit lebih kurang ini macam.

hujung tweet, tertera id gua, fayadh ahmad kamal dan shahrin yusof. ni apa maknanya semua ni? gua dengan tesco memang takde kaitan. tesco bukan majikan gua. tesco bukan cap feveret shahrin yusof, fayadh ahmad kamal pun tak penah lepak tesco tengok wayang. tapi kenapa nama kami di-tag dalam tweet itu?

*****

gua pun hairan, apa hamjadah surat tesco sampai di ukm untuk ishak ibrahim?

apa kaitan ishak ibrahim dengan tesco? setakat abang jadi pengantara kasih sayang ishak ibrahim dah tesco, tak jadi hal besar. abang boleh je bagi voucher kat ishak ibrahim tanpa bagi surat, apa ada hal ya tak? gua syak ada hidden agenda between illuminati dan tesco, untuk mengenakan ishak ibrahim.

tapi, itu jika gua berfikiran negatif. tak elok berfikir ala syaitan, ye tak?

memandangkan ishak ibrahim sudah grad beberapa bulan yang lepas, ada beberapa kemungkinan tesco hantar surat kepada ishak ibrahim atas beberapa sebab. ishak ibrahim pula satu hal lupa nak update alamat dengan tesco.
  1. manager tesco cawangan ampang letak jawatan atas sebab ishak ibrahim sudah ada ijazah?
  2. kekosongan jawatan head of customer service and marketing masih lagi available sejak 3 tahun lepas?
  3. tesco ingin membuka cawangan mcd, dan memerlukan kepakaran ishak ibrahim untuk menguruskan mcd stor di sana.
atau pun, kalau bukan peluang pekerjaan,
  1. Kelab Keluarga Tesco ditubuhkan, mahu ishak ibrahim jadi presiden seumur hidup?
  2. tesco nak bagi komisen kerana promote tesco kepada geng G2111?
  3. tesco menganjurkan hari keluarga bagi keluarga pekerja tesco?
  4. tesco buat program MLM, nak ishak ibrahim cari downline sebanyak 4 orang. dah ada dah, gua, mohd ariff, shahrin yusof, fayadh ahmad kamal. apa ada hal? kah kah kah.
  5. tesco menganjurkan hari peminat tesco?
  6. atau, tesco offer ishak ibrahim jadi duta dengan pembelian percuma di tesco selama setahun?
apa lu orang nak jawab? keh keh keh!

kalau gua. jawapan gua ini macam.








MEMANG TESCO NAK BAHAN ISHAK IBRAHIM.

macam gampang!

1 comment: