Tuesday, July 13, 2010

BESDAY HERO TAMIL

Tetiba idea jahat Brader Helmet timbul nak telurkan Hero Tamil (padahal rumet sendiri ni). Gua bab-bab nak pedajalkan orang, memang hukum takde hati perut dah. Laju je gua nak dajalkan. Cuma bila kena part-part gua kena pedajal, gua memang cepat kesan niat-niat buruk depa ni.

Jadinya plan punya plan, makanya terhasillah satu plan yang tak berapa nak world la Mawi kata.

Plan nak suruh member gua ajak Hero Tamil datang, dah cun. Cuma nak suruh Kancil tunggu Hero Tamil turun jer. Skuad pembaling telur semua duk nyorok bawah tangga. Kalau tak silap gua malam tu, gua, Brader Helmet dan duorang mamat Indo. Entah macam mana sesat dorang dalam plan tu, gua pun tak berapa nak ingat.

Tunggu punya tunggu, Hero Tamil tak turun-turun. Sejam juga la kitorang tunggu Hero Tamil turun. Nyamuk dah menggigit-gigit. Panas tu lain cerita.

Sementara skuad telur tunggu bawah tangga, Kancil dijadikan umpan duk tunggu kat motor. Apa pun dia dah start motor WQE 186 dia.

Duk tunggu-tunggu pun bosan juga ye tak?

Kitorang duk perhatikan Kancil. Ni kitorang nak pedajalkan Hero Tamil ni, dia pulak boleh buat sengih-sengih macam nak bagi hint je kat Hero Tamil 'oi telur tunggu kat bawah'. Brader Helmet dah bising-bising.

"Dia sengih-sengih wat apa! Kang Hero Tamil perasan!" - Brader Helmet berbisik keras.

Dalam keadaan genting takut plan tu kantoi, gua bersuara tiba-tiba.

"Jom kita tepung Kancil?"

"JOM." - balas mereka.

Sekarang ni sapa punya besday yang nak kena tepung ni?

*****

Nasib baik Kancil rumet gua semester tu. Kalau tak, dah lama gua kekahkan dia jadi cekodok.

No comments: